Tento materiál má statut Otevřeného herního obsahu a je určen pro veřejné používání v rámci definice Veřejné herní licence verze 1.0a.

SRD d20 - odbornosti nestvůr

Tyto odbornosti se týkají většinou schopností, které mají nestvůry, nebo s nestvůrami souvisí.

Boj více zbraněmi [obecná]

Předpoklady: Obr 13, tři a více rukou.

Výhoda: Postihy za boj více zbraněmi se snižují o 2 u hlavní ruky a o 6 u ostatních.

Normálně: Tvor bez této odbornosti má postih -6 k útokům svou hlavní rukou a postih -10 k útokům vedlejšíma rukama. (Má jen jednu hlavní ruku, všechny ostatní jsou vedlejší). Viz Boj dvěma zbraněmi.

Speciální: Tato odbornost nahrazuje u tvorů s více než dvěma pažemi odbornost Boj dvěma zbraněmi.

Chňapnutí [obecná]

Předpoklad: Velikost Obrovská a větší.

Výhoda: Tvor může začít zápas, když zasáhne drápem nebo kousnutím, jako kdyby měl speciální útok zlepšené chycení. Pokud tvor úspěšně uchopí protivníka o tři nebo více kategorií menšího, každé kolo ho drtí, automaticky mu způsobí zranění drápem nebo kousnutím. Chňapnutý protivník držený v tlamě tvora si nemůže hodit na Reflexy proti jeho dechové zbrani, pokud nějakou má.

Tvor může tvora, po kterém chňapl, volnou akcí pustit nebo může použít standardní akci a odhodit ho stranou. Odhozený tvor odletí o 1k6 ×10 stop a je zraněn za 1k6 za každých 10 stop, které proletěl. Když tvor odhodí chňapnutého tvora během letu, protivník je zraněn buďto za výše uvedené množství nebo normálně pádem, cokoli bude větší.

Rychlá kouzelná schopnost [obecná]

Předpoklad: Kouzelná schopnost s úrovní sesilatele 10 a více.

Výhoda: Vyber jednu kouzelnou schopnost tvora, která splňuje omezení popsaná dále. Tvor může používat tuto schopnost jako rychlou kouzelnou schopnost třikrát za den (nebo méněkrát, pokud tuto schopnost může normálně používat jen jednou nebo dvakrát za den).

Použití rychlé kouzelné schopnosti je volná akce, která neprovokuje k příležitostným útokům. V kole, kdy tvor použil rychlou kouzelnou schopnost, může udělat další akci, třeba i použít jinou kouzelnou schopnost. Tvor ale může použít jen jednu rychlou kouzelnou schopnost za kolo.

Tvor může zvolit jen takovou kouzelnou schopnost, která kopíruje kouzlo s úrovní nižší nebo rovnou polovině své úrovně sesilatele (zaokrouhleno dolů) -4. Přehledně to ukazuje tabulka níže.

Dále platí, že kouzelné schopnosti, které kopírují kouzlo s dobou seslání delší než 1 celé kolo, nemohou být zrychleny.

Normálně: Použití kouzelné schopnosti normálně vyžaduje standardní akci a provokuje k příležitostným útokům, pokud není řečeno jinak.

Speciální: Tuto odbornost je možné si vzít vícekrát. Pokaždé, když si ji tvor vezme, ji aplikuje na jinou svou kouzelnou schopnost.

Zesílená a Rychlá kouzelná schopnost
Úroveň kouzla Úroveň sesilatele
pro Zesílenou k. s.
Úroveň sesilatele
pro Rychlou k. s.
0. 4. 8.
1. 6. 10.
2. 8. 12.
3. 10. 14
4. 12. 16.
5. 14. 18.
6. 16. 20.
7. 18. -
8. 20. -
9. - -

Strašlivý úder [obecná, bojovník]

Předpoklady: Síla 25, Drtivý útok, Zlepšené zatlačení, velikost Velká nebo větší.

Výhoda: Jako standardní akci se tvor může rozhodnout odečíst si 4 od svého hodu na útok nablízko a uštědřit strašlivý úder. Pokud tvor zasáhne strašlivým úderem hmotného protivníka menšího než on sám, protivník musí uspět v hodu na záchranu na Reflexy (TO = způsobené zranění), jinak bude úderem odhozen 10 stop daleko a upadne na zem. Útočící tvor může odhodit protivníka jen v přímém směru a ten se nesmí dostat blíže k útočícímu tvorovi, než je čtverec, kde začal. Pokud zabrání dokončení protivníkova pohybu nějaká překážka, protivník i překážka utrží oba 1k6 zranění a protivník se zastaví na políčku vedle překážky.

Útok za letu [obecná]

Předpoklad: Rychlost letu.

Výhoda: Za letu může tvor použít pohybovou akci (i střemhlavý pád) a potom další standardní akci kdykoliv během tohoto pohybu. Tvor nemůže použít druhou pohybovou akci v kole, ve kterém použil útok za letu.

Normálně: Bez této odbornosti může tvor použít standardní akci buď před nebo až po svém pohybu.

Vícenásobný útok [obecná]

Předpoklad: Tři nebo více přirozených útoků.

Výhoda: Sekundární útoky tvora pomocí přirozených zbraní mají postih pouze -2.

Normálně: Bez této odbornosti mají sekundární útoky tvora pomocí přirozených zbraní postih -5.

Výkrut [obecná]

Předpoklad: Rychlost letu.

Výhoda: Letící tvor s touto odborností může rychle změnit směr, jednou za kolo volnou akcí. Tato odbornost mu umožňuje otočit se až o 180 stupňů nezávisle na jeho manévrovací schopnosti, a to navíc k dalším změnám směru, které může normálně udělat. Tvor nemůže v kole, ve kterém použil výkrut, získat letovou výšku, ale může střemhlavě padat.

Tato změna směru spotřebuje 10 stop pohybu letem.

Výroba výtvoru [tvorby předmětu]

Předpoklady: Výroba magických zbraní a zbrojí, Výroba divotvorných předmětů.

Výhoda: Tvor s touto odborností dokáže vyrobit libovolný výtvor, jehož předpoklady splňuje. Výroba výtvoru zabere jeden den za každých 1000 zlatých jeho základní ceny. Na výrobu výtvoru musí sesilatel vynaložit 1/25 jeho ceny v ZK a použít na ní suroviny za polovinu jeho základní ceny (podrobnosti o výtvorech viz jednotlivé popisy nestvůr).

Tvor s touto odborností může také opravovat poškozené výtvory. Za den práce může opravit až 20 bodů zranění za cenu 50 zlatých za každý opravený bod zranění.

Nově stvořený výtvor má vzhledem ke své vitalitě průměrný počet životů.

Vznášení se [obecná]

Předpoklad: Rychlost letu.

Výhoda: Při letu může tvor zastavit svůj pohyb vpřed a vznášet se na místě použitím pohybové akce. Potom může letět libovolným směrem, třeba i přímo vzhůru nebo dolů, poloviční rychlostí, bez ohledu na svou manévrovací schopnost.

Pokud tvor začíná své kolo vznášením, může se vznášet na místě celé kolo a použít úplnou akci. Vznášející se tvor nemůže útočit křídly, ale může útočit všemi dalšími končetinami a částmi těla, které může použít při úplném útoku. Tvor může místo fyzických útoků použít dechovou zbraň nebo seslat kouzlo, pokud je toho normálně schopen.

Pokud se Velký nebo větší tvor vznáší do 20 stop od země na místě, kde je hodně sypkého materiálu, vztlak vytvořený křídly udělá polokulovitý mrak o průměru 60 stop. Takto vytvořený vítr dokáže uhasit pochodně, malé táborové ohně, neuzavřené lucerny a další malé, nechráněné ohně nemagického původu. V mraku je jasně vidět jen na 10 stop. Tvorové ve vzdálenosti 15 až 20 stop mají ukrytí (20% pravděpodobnost na minutí). Na 25 a více stop mají tvorové úplné ukrytí (50% pravděpodobnost na minutí a protivníci nemohou použít zrak k nalezení tvora).

Ten, kdo je v mraku a chce seslat kouzlo, musí ověřit Soustředění (TO 10 + 1/2 vitality tvora), aby se mu to povedlo.

Normálně: Bez této odbornosti se musí tvor za letu stále pohybovat, pokud nemá perfektní manévrovací schopnost.

Zaměření na schopnost [obecná]

Vyber jeden speciální útok tvora.

Předpoklad: Speciální útok.

Výhoda: Přidej +2 k TO záchranných hodů proti speciálnímu útoku, na který se tvor zaměřil.

Speciální: Tuto odbornost si může tvor vzít vícekrát. Její efekty se nesčítají, pokaždé se aplikují na jiný speciální útok.

Zesílená kouzelná schopnost [obecná]

Předpoklad: Kouzelná schopnost s úrovní sesilatele 6 a více.

Výhoda: Vyber jednu kouzelnou schopnost tvora splňující omezení popsaná dále. Tvor může používat tuto schopnost jako zesílenou kouzelnou schopnost třikrát za den (nebo méněkrát, pokud tuto schopnost může normálně používat jen jednou nebo dvakrát za den).

Když tvor použije zesílenou kouzelnou schopnost, všechny náhodné, číselné veličiny kouzelné schopnosti jsou zvýšeny o polovinu. Záchranné hody a vzájemná ověření se nemění. Kouzelné schopnosti bez náhodných veličin nejsou ovlivněny.

Tvor může zvolit jen takovou kouzelnou schopnost, která kopíruje kouzlo s úrovní nižší nebo rovnou polovině své úrovně sesilatele (zaokrouhleno dolů) - 2. Přehled je v tabulce u odbornosti Rychlá kouzelná schopnost.

Speciální: Tuto odbornost je možné si vzít vícekrát. Pokaždé, když si ji tvor vezme, ji aplikuje na jinou svou kouzelnou schopnost.

Zlepšený přirozený útok [obecná]

Předpoklady: Přirozená zbraň, základní útočný bonus +4.

Výhoda: Vyber jednu z přirozených forem útoku tvora. Zranění způsobené touto přirozenou zbraní se zvýší o jeden krok, tak jako kdyby se velikost tvora zvýšila o jednu kategorii: 1k2, 1k3, 1k4, 1k6, 1k8, 2k6, 3k6, 4k6, 6k6, 8k6, 12k6.

Zbraň nebo útok, která způsobuje 1k10 zranění, se zlepší takto: 1k10, 2k8, 3k8, 4k8, 6k8, 8k8, 12k8.

Zlepšená přirozená zbroj [obecná]

Předpoklady: Přirozená zbroj, Odl 13.

Výhoda: Bonus přirozené zbroje tvora se zvýší o 1.

Speciální: Tuto odbornost je možné si vzít vícekrát. Pokaždé, když si ji tvor vezme, bonus přirozené zbroje se mu zvýší o další bod.