kostky, zaokrouhlování zbytků, násobení, hodnoty vlastností, vlastnosti
rasa a jazyk, malé postavy, elfové, gnómové, lidé, půlčíci, půlelfové, půlorkové, trpaslíci
bard, barbar, bojovník, čaroděj, druid, hraničář, kněz, kouzelník, mnich, paladin, tulák
seznam odborností, předpoklady, odbornosti tvorby, metamagické odbornosti, popis odborností
seznam dovedností, používání dovedností, spojování dovednostních pokusů, popis dovedností
přesvědčení (dobro versus zlo, zákon versus chaos, devět přesvědčení), základní údaje (věk, výška a váha)
majetek a peníze, zbraně, zbroj, zboží a služby
jak souboj funguje, mechanismy souboje, iniciativa, příležitostné útoky, akce v boji (standardní akce, pohybové akce, úplné akce, volné akce), zranění a smrt, pohyb, pozice a vzdálenost, opravy v boji, speciální útoky (pomoc druhému, zatlačení, zteč, odzbrojení, finta, zápas, boj v sedle, lámání, vrh tříštivé zbraně, podražení, odvracení nebo ovládání nemrtvých, boj dvěma zbraněmi), speciální akce iniciativy
nosnost (zbroj a naložení pro ostatní základní rychlosti), pohyb (taktický pohyb, místní pohyb, cestovní pohyb, pohyb v prostoru), průzkum (vstup a lámání)
sesílání kouzel, volba kouzla (soustředění, protikouzla, úroveň sesilatele, selhání kouzla, speciální účinky kouzel, kombinování magických efektů), popis kouzla (škola (a podškola) magie, magická odolnost, složky), mystická kouzla (příprava kouzelníkových kouzel), duchovní kouzla, školy magie, speciální schopnosti
speciální schopnosti (paralyzace, strach, ztráta úrovně), stavy